14 Ağustos 2015 Cuma

Tutumlu Deniz ve Yüz Karası Halası Hilal


Çarşamba günü kızım ve yeğenimle Darıca Mavi İnci Yüzme Havuzuna gittik. Nasıl güzel bir gündü, nasıl keyifli saatler geçirdik anlatamam. 

Yüzme havuzu 10.00-19.00 arasında hizmet veriyordu, 7'ye doğru terk ettik mekanı, eve geldik. 1 saat içinde falan kardeşim gelip kızını alacak, yıkanmış halde yollayayım dedim. Eve girdiğimiz gibi banyoya daldık o yüzden.
Deniz küvete girdi, suyu ayarlayıp beğenisine sundum, beğendiği noktada bıraktım neşeyle aksın. Yeğenim 9 yaşında, belki evinde kendi başına yıkanıyordur ama ben yanında olayım dedim, güzelce yıkandığını göreyim. Saçını şampuanladım, vücuduna sürsün diye eline duş jeli döktüm falan, her şey gayet yolunda.

Birdenbire 'Hala, su boşa akmıyor mu?' demez mi?

Hee, akıyor valla. Ne de güzel akıyor, şırıl şırıl böyle, cıvıl cıvıl. Ben bu ve benzer konularda biraz (Kısılasıca iç ses: 'Biraz?') rahatımdır. Suyu böyle akıtmamam, kullanmadığım anlarda kapatmam gerektiğini kendime söylerim ama sözümü her zaman dinlemem.

Fakat sen 51 yaşında bir halasın, o ana itibarıyla bir yüz karası hala profilisin üstelik çünkü 9 yaşındaki yeğenin sana suyun boşa akmakta olduğunu hatırlatıyor, ona göre davranmak lazım. Açık vermemeye çalıştım ve derhal şey suratımı takındım; 'Ben de tam şimdi onu diycektim, benden kaçar mı?' suratımı. Demiycektim ama olsun, iyi bir rol model olmak açısından diyecekmişim gibi yapmakta fayda var. Suyu da kapattım hemen bilinçli ve suyu idareli kullanmak gerektiğini bilen bir hala ifadesiyle. Bunu nasıl ayarladığımı izah edemem, şartlar öyle gerektirdiği için insan otomatikman o havaya bürünebiliyor. Üstümden başımdan bilinç akarken çok duygulandım ama bunu çocuğa belli etmedim. 40 yılın başı böyle davrandığım için hislendiğimi anlamamalı, hayatım tasarruflu davranmakla geçiyor sanmalı. 

O sırada aklıma geldi, 'Dondurma yemek ister misin? dediydim havuzda bir ara, o da 'Evet' dediydi, gidip dolaptan seçip istemesini söylediydim, alıp geldiği zaman 'Bu her yerde 3 lira, burada niye 4 lira?' dediydi. Ben ne her yerde 3 lira olduğunun farkındayım ne de orada 4 lira olduğunun, benim durumum şu; kızıma, yeğenime ve kendime bir havuz sefası yaptırmak için para harcayacak durumdayım o ara, harcıyorum. O kadar, başka bir şey aklıma gelmez benim. Bir şeyin olağanüstü bir fiyatı olsa onu fark ederim ama her yerde 3 lira burada 4 lira şeyleri falan bana çok uzak. Rahatça, düşüncesizce harcayabileceğim kadar param olduğundan değil-tabiatım böyle.

Duştan sonra saçlarını biraz kurutayım dedim, hakkaten de biraz kuruttum. 'Çok tuttun, elektrik boşa gitmesin' falan der, neme lazım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder